Predstavka inspekciji za zaštitu životne sredine
Ko pruža uslugu
Opštinska uprava opštine Ivanjica
Organizaciona jedinica: Odeljenje za inspekcijske poslove
Ime i prezime: Lidija Ristić
Funkcija/radno mesto: Ruovodilac odelenja za inspekcijske poslove i inspektor zaštite i životne sredine
Adresa elektronske pošte: lidija.ristic@ivanjica.gov.rs
Telefon: 032-5150341 mob. 064-8899461
Radno vreme:7-15h
Opis usluge
Zakonom o inspekcijskom nadzoru („Službeni glasnik RS“ br. 36/15, 44/18-dr.zakon, 95/18) predviđeno je da fizička i pravna lica mogu inspekciji podnositi predstavke i zahteve, i od nje tražiti podatke i obaveštenja, u skladu sa zakonom. Predstavke imaju dejstvo inicijative za pokretanje postupka, a inspektori nakon razmatranja osnovanosti inicijative odlučuju da li postoje uslovi za pokretanje postupka po službenoj dužnosti i o tome obaveštavaju podnosioca predstavke.
Podnosioci predstavke nemaju svojstvo stranke u postupku koji se može pokrenuti na osnovu te inicijative.
Uputstvo kako popuniti zahtev
Za podnošenje predstavke inspekciji za zaštitu životne sredine ne plaća se administrativna taksa.
Zahtev ćete podneti tako što ćete:
- Popuniti elektronski obrazac u nastavku;
- Priložiti fotokopije dokumenata koja dokazuju okolnosti slučaja ili tvrdnje na kojima zasnivate zahtev (dokumentacija, fotografije, tonski ili video zapisi, policijski ili drugi zapisnik, izjave svedoka itd.) u PDF ili drugom odgovarajućem formatu.
Rok i način dostave
Inspektor prvo proverava urednost zahteva i podnetu dokumentaciju. Ako podnosilac predstavke, nakon obaveštenja inspekcije o neurednosti predstavke, jer ima nedostatke koji inspekciju sprečavaju da postupa po njoj ili je nerazumljiva ili nepotpuna, ne uredi predstavku u roku od osam dana od obaveštavanja – smatra se da je podnosilac odustao od predstavke.
Na zahtev podnosioca predstavke, inspektor obaveštava podnosioca predstavke kako je postupio sa predstavkom, najkasnije u roku od 15 dana od dana prijema zahteva, a o ishodu pokrenutog postupka vanrednog inspekcijskog nadzora – najkasnije u roku od 15 dana od dana okončanja postupka.
Kad inspektor utvrdi da ne postoje uslovi za pokretanje postupka po službenoj dužnosti obavestiće o tome podnosioca predstavke što je pre moguće, a najkasnije u roku od 30 dana od dana prijema predstavke.
Obaveštenje o postupanju po predstavci će biti dostavljeno na Vašu kućnu adresu ili u elektronskom obliku ukoliko tako navedete u elektronskom zahtevu, a u skladu sa propisom kojim se uređuje elektronski dokument, potpis i pečat.