Читај ми!

Нове услуге Републичког геодетског завода на Порталу еУправа

21.12.2011 15:24

Министар животне средине, рударства и просторног планирања Оливер Дулић и државна секретарка за дигиталну агенду Јасна Матић, пустили су данас у рад 2 услуге еЗаказивањa и 4 електронске услуге за правна лица Републичког геодетског завода, у оквиру Службе за катастар непокретности Нови Београд. Услуге које су данас пуштене у рад на Порталу еУправа су:

1. Захтев за издавање уверења о подацима садржаним у катастарском операту;
2. Захтев за издавање копије плана;
3. Захтев за издавање извода из листа непокретности;
4. Захтев за издавање уверења о идентификацији катастарских парцела;
5. Пријем код начелника Службе Нови Београд;
6. Пријем на шалтеру Службе Нови Београд.

Многе државне институције су сагледале важност електронске управе као најједноставнијег начина да се смање редови, избегне корупција а повећају транспарентност и ефикасност у раду. Министарство за заштиту животне средине, рударства и просторног планирања, одмах је одреаговало на акцију Дигиталне агенде и Интернет заједнице у Србији, и поставило могућност подношења захтева електронским путем и еЗаказивања за катастар непокретности, на чијим шалтерима је увек велика гужва.

Шалтери Службе за катастар непокретности на Новом Београду, дневно приме минимум 350 странака. Понекад грађани чекају и више од 1h јер већина странака долази у интервалу од od 9 do 13h. Заказивање пријема странака смањиће чекање јер ће грађани имати увид у расположивост слободних термина, заказати свој термин и обавити услугу без дугог чекања. Имајући у виду да старији људи углавном не користе интернет, РГЗ је у оквиру Службе за катастар непокретности Нови Београд пружио додатну могућност да се термини закажу и телефонским путем.

На овај начин поједностављује се и постиже уштеда времена у пословању правних лица, јер ће се већи део поступка спроводити електронским путем. Остаје само један долазак у катастар ради преузимања тражене документације и доношења потврде о уплати. Портал еУправа већ пружа могућност плаћања такси и услуга електронским путем али се за потребе РГЗ припрема имплементација посебног решења за раскњижавање уплата. По имплементацији овог решења, у следећој фази, за услуге РГЗ за физичка и правна лица биће омогућено и плаћање електронским путем.

Управа за Дигиталну агенду позива све институције државне управе и локалне самоуправе да своје услуге бесплатно поставе на Портал еУправе како би омогућили грађанима да остваре своје основно људско право. Услугу бесплатног постављања докумената државних институција као и обуку за рад и техничку подршку обезбеђује Управа за Дигиталну агенду. Електронска управа је најједноставнији начин да се смање редови, избегне корупција а повећају транспарентност и ефикасност у раду.

Портал еУправа је објављен и јавности доступан од јуна 2010. године, од тада се стално одржава, развија и спроводе се активности које поред техничких унапређења обухватају и нове функционалности.


Пошаљи на:  


Право коментарисања имају само регистровани корисници. Регистрацију можете извршити на страници Регистрација


Коментари

категорије

aрхива

Тражи