Читај ми!

Представљен каталог електронских услуга Града Београда

21.09.2015 13:34

Каталог електронских услуга Града Београда, настао као резултат вишемесечне сарадње Министарства државне управе и локалне самоуправе, Града Београда и Дирекције за електронску управу, представљен је данас у Писарници Града Београда. Осмишљен како би грађанима и привредним субјектима омогућио да послове према Граду обаве online – без физичког одласка на шалтер, без чекања у редовима и уз бројне новчане уштеде, каталог je доступан на Националном порталу еУправа.
Каталог тренутно броји 156 услуга, од чега је 100 намењено физичким, а 56 правним лицима. Процењује се да ће прелазак са класичног на електронско пословање умањити издатке Града за неколико десетина милиона динара. Најзначајнија уштеда свакако ће бити у папиру, јер се само за штампањем извода из Матичне књиге рођених из градске касе издвоји око 35 милиона динара на годишњем нивоу.

Др Кори Удовички, потпредседница Владе РС и министарка државне управе и локалне самоуправе отворила је конференцију тако што се најпре обратила грађанима који су чекали у реду Градске писарнице. Она их је позвала да послове према Граду од сада обављају онлине – са свог рачунара и из свог дома или канцеларије.
Министарка се затим осврнула на значај који модеран и функционалан каталог електронских услуга носи Београђанима, али и Градској управи.
Градоначелник и ја смо дошли да вас обавестимо да ће овакве слике иза нас, чекања у реду грађана, трошења времена и новца, бити све мање од данас. Заједнички смо поставили преко 150 најчешће коришћених услуга намењеним грађанима и привреди на национални портал еУправе. То значи да Београђани од сада могу да, од своје куће, преко свог рачунара, бесплатно, остваре своје право. Заједнички грабимо ка модерној управи, оријентисаној ка грађанину и привреди. Сада ће грађани моћи да пријаве инспекцији или комуналној полицији одређене неправилности, да пријаве проблеме у стамбеној згради, да остваре увид у одређене документације и слично са свог рачунара. Посебну пажњу смо обратили на труднице и породиље, које сада могу да потражују накнаде за одсуствовање са посла, дечије додатке и једнократне исплате за рођење детета у удобности свога дома, истакла је потпредседница Владе и министарка државне управе и локалне самоуправе др Кори Удовички.
Она је додала да је ово је један важан корак у реформи јавне управе – у оријентацији администрације као сервис грађана и привреде. Следећи важан корак је усвајање и новог Закона о општем управном поступку, који ће омогућити и увести обавезу размене података из службене евиденције међу државним органима. Уз овај Закон и пребацивањем одређених регистара (подаци матичних књига у електронском облику) у електронску форму, многе уштеде ће се остварити. Примера ради, када би се само престало штампање Извода из Матичне књиге рођених, градска каса би уштедела око 35 милиона динара на годишњем нивоу.

Дирекција за електронску управу

Београд је овим потезом направио својеврсну револуцију у животима Београђана и ја им на томе честитам! Очекујем од грађана да траже од својих представника локалних самоуправа да поступе исто, рекла је Кори Удовички.
Градоначелник Синиша Мали, истакао је да је метрополи попут Београда и свим њеним грађанима потребна модерна еУправа која ће скратити редове и повећати транспарентност и ефикасност. Он је искористио прилику да позове друге државне и локалне самоуправе да искористе постојећи каталог услуга Београда и огласе своје услуге на Националном порталу еУправа.
Електронска управа је један од приоритета ове градске администрације, и потпуно је у складу са нашом политиком штедње. То је доказ да можемо, и без додатних новчаних средстава, да се модернизујемо, смањимо гломазност администрације и олакшамо живот грађана. Београд је модеран град, а ми на овај начин пратимо технолошке напретке и динамику живота наших суграђана, изјавио је градоначелник Београда Синиша Мали.
Дражен Маравић, државни секретар Министарства државне управе и локалне самоуправе РС и Сандра Пантелић, начелница Градске управе демонстрирали су приступ једној од каталошких услуга и осврнули се на конкретне смернице за коришћење Националног портала еУправа.
Национални Портал еУправа основан је у јуну 2010. године, као најједноставнији начин да се смање редови, избегне корупција, а повећају транспарентност и ефикасност у раду. Данас броји више од 300.000 активних корисника и око 550 различитих услуга доступних грађанима и привредним субјектима.


Пошаљи на:  


Право коментарисања имају само регистровани корисници. Регистрацију можете извршити на страници Регистрација


Коментари

категорије

aрхива

Тражи