Читај ми!

У Влади Србије представљен значај Портала еУправа

03.10.2014 13:53

Досадило вам је да чекате у редовима? Путем портала еУправа грађани могу заказати термине за подношење захтева за: нову личну карту и пасош, регистрацију и продужење регистрације возила, замену старе возачке дозволе и бројне друге услуге.

Поред овога, локалне самоуправе широм Србије путем овог портала могу да издају извод из матичних књига рођених, венчаних и умрлих.

Данас су на конференцији за медије у Влади Србије представљени домети и значај портала еУправа и користи настале увођењем овог централног места електронских услуга јавне управе за грађане и привреду. Портал је објављен и јавности доступан од јуна 2010. године; од тада се континуирано одржава, развија, и уводе се техничка унапређења и нове функционалности.

Како би се повећао број општина које пружају своје услуге на Порталу еУправа и повећао број грађана који користе услуге, Дирекција за електронску управу организује „Олимпијаду еУправа“, и 28. октобра ће у Београду организовати скуп за општине које ће, заједно са студентима ФОН-а, креирати услуге за грађане и привреду. Победник Олимпијаде еУправа ће бити она општина која, сходно броју становника, креира највише услуга и обради највише захтева.

Тренутно своје услуге путем портала еУправа нуди 116 органа државне управе и локалне самоуправе, и укупно је до сада поднето 969.920 захтева. Има и оних локалних самоуправа које су одбиле да уведу овај систем, иако за то немају никаквих трошкова, а увођење би донело добробити и за грађане и за саму администрацију.

Direkcija za elektronsku upravu

Најпопуларнија услуга за грађане на порталу је продужење регистрације возила на овлашћеним техничким прегледима – до сада је на овај начин регистровано 648.000 возила и за ову услугу није потребно више ићи на шалтер.

Не само грађани, већ и привреда трпи због дугог чекања у редовима: према истраживању које је спровела Национална алијанса за локални економски развој, у Србији је просечно време чекања на шалтерима веома велико: у катастрима готово 36 минута, судовима и шалтерима ПИО фонда 34, шалтерима полиције 33 минута.


Коришћењем портала еУправа је грађанима омогућена лакша комуникација са државним органима и јавном администрацијом, једноставније проналажење докумената и подношење захтева и пријема решења и осталих докумената.

Листа свих услуга за грађане и привреду које се могу реализовати путем Портала може се видети на линку http://www.euprava.gov.rs/eusluge/usluge_po_slovu

Електронска управа је најједноставнији начин да се смање редови, избегне корупција, а да се повећају транспарентност и ефикасност у раду.

Изјаве учесника конференције:

Жељко Ожеговић, државни секретар Министарства државне управе и локалне самоуправе; изјавио је:

„Портал еУправа је битан јер грађани Србије као и грађани у другим земљама желе квалитетније, ефикасније и брже услуге државне управе. Нове информационе технологије омогућавају све то, и уједно смањују трошкове како грађана и привреде, тако и трошкове саме државне администрације.
Жеља нам је да што више грађана користи ове услуге.

Direkcija za elektronsku upravu

Од ове године смо интензивније кренули да постављамо и законе који се постављају на јавну расправу, надамо се да ће и други државни органи и министарства постављати своје предлоге закона на овај портал, омогућујући грађанима и невладиним организацијама да учествују својим идејама и мишљењима у процесу доношења закона.

Желимо да позовемо све локалне самоуправе и друге државне органе да за пружање ових услуга користе овај портал. Мислим да би општине морале да схвате значај е-управе и да је користе.“

Иван Радак из НАЛЕД-а је изјавио:

„Представићу истраживање из јула које је показало да пре свега привреда као најзначајније чиниоце који оптерећују пословање наводе бављење административним питањима. један директор у Србији потроши више од 20% свог времена на административне процедуре, односно бирократију. Према подацима из јула ове године, сваки трећи директор предузећа у Србији на административне процедуре потроши готово 50% свог времена“.

Direkcija za elektronsku upravu

„Када говоримо о искуству чекања у редовима пред шалтерима, постоји тренд смањења времена које привредници проводе у редовима, али и даље су најдужа времена чекања у банкама, РФЗО, Пореске управе, Катастра и ПиО Фонда. То су уједно и организације чијим радом шалтерских служби привредници нису задовољни. Привреда је шалтерске раднике оценила просечном оценом 2,69 што је нижа оцена чак и од оцене коју су дали инспекторима за надзор“.


Љубинко Ђокић, помоћник градоначелника Лознице – локалне заједнице са највећим бројем пружених електронских услуга – изјавио је:

„Били смо пример добре праксе и подстицај другим локалним самоуправама да и оне почну да пружају своје услуге на овај начин.

Direkcija za elektronsku upravu

Грађани су у почетку били највише заинтересовани да добију документа као што су изводи из матичне књиге рођених, венчаних и умрлих, а потом и Уверења о држављанству. То је посебно значајно за грађане који живе у местима ван градског подручја којима се штеди и време и пут који би иначе морали да пређу да би дошли до документа који им је потребан.

Намеравамо да ширимо палету услуга, како би и даље били на услузи грађанима“.


Душан Стојановић, директор Дирекције за електронску управу је изјавио:

„Портал развија сервисе и за грађане и за привреду. Регистровано је 15.000 грађана за коришћење, а 35 орган државне управе и 61 орган локалне самоуправе користи потенцијал портала еУправа. Дакле, када погледамо укупан број грађана и број преосталих органа који не користе још увек услуге еУправе, видећете да постоји простор за унапређење, односно повећање тог броја.

Коришћењем портала корисник примера ради може да више такси за четири органа управе плати само једним попуњавањем, што је додатна уштеда времена и трошкова за грађане.

Direkcija za elektronsku upravu

Тренутно на порталу стоји позив грађанима да предложе услуге које су њима важне. Ми ћемо од свих пристиглих одабрати десет најбољих и омогућити њихову примену“.

Са нашим партнерима, Факултетом организационих наука, и компанијом Мајкрософт, радимо на унапређењу система, увођењу нових услуга.

До краја године ће бити уведено осам нових услуга Министарства унутрашњих послова, са којима имамо одличну сарадњу, које се односе на лична документа. Такође, у сарадњи са Пореском управом до краја године биће омогућено грађанима да могу да изврше електронски увид у стање задужења својих пореских обавеза.

Да би користили ове услуге, грађани треба да имају рачунар са интернет конекцијом, малим програмима који се могу бесплатно преузети, личну карту са дигиталним сертификатом и читач картице који служи за сва документа са квалификованим сертификатом (личну карту или возачку дозволу).“


Пошаљи на:  


Право коментарисања имају само регистровани корисници. Регистрацију можете извршити на страници Регистрација


Коментари

категорије

aрхива

Тражи