Републички фонд за здравствено осигурање


Назив услуге

Електронска пријава запослених на здравствено осигурање

Кораци за пријаву осигураника на здравствено осигурање

Корак 1: Преузимате Уговор којi попуњавате и предајете у матичној филијали РФЗО. Препоручујемо Вам да пре одласка контактирате филијалу РФЗО. Списак филијала и контакт телефоне погледајте овде. Уколико Ваша фирма није пријављена код РФЗО, неопходно је да са собом понесете и попуњен ОПД образац. Радник на шалтеру ће Вам отворити налог који ћете користити у наредним корацима. Налог ће бити активан након 48 сати.

Напомена: Приликом предаје уговора, овлашћено лице које ће убудуће електронски пријављивати запослене мора поседовати  квалификовани електронски сертификат. Квалификовани електронски сертификат издају МУП СрбијеПривредна комора СрбијеПТТ и HALCOM ад Београд.

Корак 2: Преузимате софтверски пакет за креирање електронске пријаве (ЗаЗОс) као и упутство за инсталацију и коришћење софтвера. Уколико имате 64-битну архитектуру рачунара преузмите 64-битну верзију софтвера.

Корак 3: Помоћу апликације коју сте преузели и инсталирали на Вашем рачунару генеришете пакет (XML датотеку) за пријаву, одјаву и/или промену података о Вашим запосленима.

Корак 4: Улогујете се на Портал за послодавце помоћу корисничког имена, шифре и картице са сертификатом (неопходна Јава) са којом сте отворили налог (Корак 1) и учитавате генерисани пакет (електронски М образац). На порталу је јасно објашњен овај поступак у секцији Помоћ.

Корак 5: Када организационе јединице РФЗО заврше обраду Вашег пакета, а Ви то можете једноставно сазнати преко одговарајућих статусних порука на Порталу, долазите у организациону јединицу РФЗО на којој сте пријављени и преузимате здравствене књижице или друга документа за Ваше запослене у складу са уговором који сте потписали.

Контакт

За све проблеме и питања везана за функционисање процеса електронске пријаве обратите се на e-mail: eprijava@rfzo.rs Ова адреса ел. поште заштићена је од спам напада, треба омогућити ЈаваСкрипт да бисте је видели . Молимо Вас да пре упућивања питања проверите да ли је на њега већ одговорено у оквиру "Одговори на најчешћа питања"

Одговори на најчешћа питања

П: Да ли је могуће користити квалификовани електронски сертификат који издају ПТТ, Привредна комора Србије или HALCOM ад Београд?

О: Да, могуће је користити квалификовани електронски сертификат који издају ПТТ, Привредна комора Србије или HALCOM ад Београд.

П: Да ли се и колико наплаћује услуга електронске пријаве?

О: Отварање налога и преузимање апликација са сајта РФЗО је потпуно бесплатно. Једино што Обвезник треба да обезбеди о свом трошку је читач картица за електронско потписивање електронских пријава.

П: Да ли је могуће да једна Агенција врши пријаву за више Обвезника?

О: Могуће је да Агенција врши пријаву за више различитих Обвезника. Притом је потребно да за сваког Обвезника појединачно буде потписан уговор са Филијалом РФЗО, на чијој територији се налази његово седиште. Након потписивања Уговора, Агенција отвара налог у Филијали РФЗО на чијој територији има клијенте. Са једним налогом отвореним у некој Филијали РФЗО, Овлашћено лице може вршити пријаву за више Обвезника чије је седиште на територији те Филијале. За сваког Обвезника је такође потребно имати посебну инстанцу ЗаЗОс апликације, тј. потребно је за сваку фирму посебно распаковати zip датотеку, преузету са сајта РФЗО.

П: Да ли је могуће пријављивати раднике који имају место пребивалишта ван Филијале РФЗО на чијој територији је седиште Обвезника?

О: Да. Довољно је да Обвезник склопи Уговор са Филијалом РФЗО на чијој територији му је седиште и може пријављивати све раднике, без обзира на њихово место пребивалишта. Једина напомена је да ће након завршене пријаве, здравствене књижице бити распоређене по Испоставама на којима су Осигураници пријављени, где их може подићи Овлашћено лице или Осигураник лично.

П: Да ли електронску пријаву може вршити лице које нема личну карту са чипом?

О: Да. Неопходно је да генерисана XМL датотека за пријаву/промену/одјаву запослених, буде потписана квалификованим електронским потписом које издаје МУП Србије, ПТТ, Привредна Комора Србије или HALCOM ад Београд.

П: Како знати када је пријава завршена?

О: Статус послате XМL датотеке (да ли је обрада у току, или је завршена) ће у сваком тренутку бити доступан на Порталу за послодавце, преко кога се врши електронска пријава. Од тренутка када статусна порука обавештава о завршеној пријави, здравствене књижице и/или остала документација Осигураника се може подићи на шалтерима Испоставе на којој је Осигураник пријављен.

П: Да ли је могуће вршити пријаву за више различитих Обвезника кроз исту ЗаЗОс апликацију?

О: Не. За сваког Обвезника је потребно имати посебну инстанцу ЗаЗОс апликације, тј. потребно је за сваку фирму посебно распаковати zip датотеку, преузету са сајта РФЗО.

П: Да ли је могуће овластити више лица за електронску пријаву?

О: Да. Могуће је овластити више лица за вршење електронске пријава/промене/одјаве. Уговором је иницијално предвиђен унос до 2 Овлашћена лица, али се по потреби може додати више њих. Свако од Овлашћених лица мора имати квалификован електронски потпис издат од стране МУП-а, ПТТ-а или Привредне коморе Србије.

П: Да ли је и даље неопходно да се донесе здравствена књижица приликом електронске одјаве како би на њу био стављен печат “Поништено”?

О: Даном електронске одјаве ће бити поништена здравствена књижица и то ће бити видљиво већини здравствених установа и апотека. Међутим, ово још увек не важи за све установе, па послодавац треба да задржи ове књижице и проследи их испостави на поништење (на самом обрасцу, а не у електронској форми јер је то већ урађено). Ово је могуће урадити поштом или лично када послодавац буде преузимао књижице за друге запослене.

У наредном периоду када све установе буду електронски повезане, чему се тежи, неће бити потребно вршити одјаву на овај начин (стављање печата на здравствену књижицу).

П: Да ли је могуће пропратну документацију и здравствене књижице слати, односно примати поштом или и-мејлом?

О: Тренутно није могуће, тј. документацију доносите приликом преузимања здравствених књижица. У другој фази пројекта Електронске пријаве се предвиђа увођење такве могућности, а о томе ћете бити благовремено обавештени.

П: ЗаЗОс апликација за припрему електронских пријава/промена/одјава не може да прочита сертификат са личне карте?

О: Да бисте видели сертификате који могу да потписују документ потребно је да имате картицу (лична карта, ПТТ, ПКС токен) и одговарајући софтвер који иде уз ту картицу (middleware). Овај софтвер преузимате са сајта сертификационог тела које Вам је издало сертификат. За личну карту идите на овај линк да бисте преузели софтвер (RSIDCardMW). Такође, да би програм радио потребно је да се инсталира MS VC++ који се може преузетиовде уколико га већ немате инсталираног на рачунару.



Републички фонд за здравствено осигурање

http://www.rfzo.rs/

Јована Мариновића 2

+381112053830

+381112645042